Carib 27 Do 08-03,07 Spaanse water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 27 Do 08-03,07 Spaanse water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 27 Do 08-03,07 Spaanse water

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

08 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Beste allen, Carib 27 Do 08-03,07 Curacao

Na mijn laatste bericht zou ik naar Panama vertrekken,de dag voor vertrek zat in de kuip te wachten tot het mijn beurt was om dieselolie te gaan tanken en wou opstaan toen ik een hevige pijn in mijn linker been kreeg en uitstraling verder omlaag tot onder mijn voetzool en kon toen niet opstaan vanwege dat.
Dat hield zo,n 15 minuten aan en de pijn zwakte toen af maar de uitstraling en de pijn in de rug is sindsdien niet meer weggegaan.
De volgende dag naar de dokter en na afloop van dat bezoek besloot ik mijn vertrek wat uit te stellen,want duidelijk was dat er zich een nieuwe hernia(tje) zich had aangediend.
De bekende onder jullie weten dat ik al drie hernia operaties in het verleden heb ondergaan,dus moet hiermee wel voorzichtig mee omgaan.
Ben na 2 dagen toch uitgevaren en was 3 mijl onderweg en toen viel het scherm van mijn computer weg en besloot terug te gaan en aan een boei onder de kust dat op te lossen,ik heb daar nog 3 dagen gelegen en heb nogmaals de dokter bezocht en heb aangedrongen op een MRI scan maar dat kan niet op Bonaire en wel op Curacao.

Dus daar heen vertrokken en werd daar warm onthaald door vrienden van Pim Blokland die daar al jaren aan een boei liggen,daar mijn anker laten vallen en heb inmiddels een afspraak kunnen maken voor 23 Maart voor die scan,zonder dat wil ik niet eerder vertrekken.
Het gooit wel mijn plannen behoorlijk overhoop maar ik heb geen zin in een avontuur in een avontuur.Misschien valt het mee en is het wat anders dan een aankomende hernia.
Afhankelijk van de uitslag kan ik verdere plannen maken,maar de tijd verstrijkt maar kan daar niets aan veranderen,dus hoe shit ik mij ook voel het is niet anders.
Ik lig hier geankerd in het Spaanse water,een zout water open binnen meer en bevind mij tussen een stuk of 50 andere jachten met opvallend veel Nederlanders dus aanspraak heb ik genoeg.
Ik lig een 150 meter van de Sarifundy,s marina af en het cafe met restaurant staat deels op palen en de rest drijft op vlonders dus maritiemer kan haast niet.
Elke morgen om 10 uur vertrekt er een busje hier vandaan en brengt je bij de supermarkt en gaat om 11 uur weer terug en dat is gratis,dat word betaald door de supermarkt en word elke morgen druk gebruikt.
Met een andere stadsbus kun je in Willemstad komen om ook te winkelen en andere restaurantjes te bezoeken.
Ik baal hevig en ga straks naar happy hour om een stevige neut te nemen.
Ik heb even geen leuke verhalen meer en ook geen foto,s maar heb wel Skype op mijn computer gezet mijn Skypenaam is seaberyl.
Verder de hartelijke groeten aan iedereen vanuit een winderig Curacao.
Bertus

  • 08 Maart 2007 - 21:26

    Bob De Koning:

    Beste Bertus,
    Ik volg je verslagen via Google Earth iedere plek waar je bent kan je dan zien.Doe voorzichtig met je rug kerel want daar heb je er maar 1 van. Heel veel sterkte en een spoedig herstel. Groetjes Bob

  • 09 Maart 2007 - 09:55

    Dick En Karin:

    Hoi Bertus,
    Hoorde van Ronald van dit drama ,met je rug! Wat verschrikkelijk voor je. We hopen dat het meevalt en dat je je zo gewenste zeiltocht gewoon kan doen door het Panamakanaal! De rest klinkt erg aantrekkelijk in onze oren hoor, je ligt niet verkeerd, had slechter gekund. Goed, we wensen je heel veel sterkte toe en hopen dat je snel weer die ouwe zeereus bent!!!Groet van de Jolly Good.

  • 09 Maart 2007 - 15:09

    Floor:

    lieve opa,
    Dat is niet zo fijn van je rug, je moet wel rustig aan doen:D Maar nog veel plezier met de reis. Mis je kusss floortje

  • 09 Maart 2007 - 18:21

    Joukje Aardema:

    hoy bertus, hoop dat je je nog een beetje blijft vermaken op korsow.: pilsje in bocca st.michel + lekker eten aldaar is niet te versmaden. vragen naar fam streefkerk.
    heel veel sterkte toegewenst: hou maar in gedachten dat het weer hier sjit is en bij jou niet,groet van joukje en rinus(vriend van jaap).

  • 10 Maart 2007 - 10:44

    Lida Laros:

    Goh, wat een pech! Dat je juist nu weer last moet krijgen van je rug. Hopelijk kan de scan je snel meer vertellen. Heb je nog steeds pijn? Je moet ook maar weer het positieve bekijken. Er zijn vervelender plekken om te wachten op je scan, toch...
    Hoorde van Ali dat jullie het heel gezelig hebben gehad. Ze kwam terug met enthousiaste verhalen. Leuk!
    Hoop dat je snel je reis weer kunt voortzetten.
    Hou je haaks!

  • 10 Maart 2007 - 21:23

    Bart Orca:

    Ha die Bertus,

    Dat is even schrikken met je rug. Maar ach de ouderdom komt met gebreken ik weet er alles van. Het zal wel goedkomen. Rustig aan man, dan kom je er wel.
    Maar PAnama, ga je verder de wereld rond? Na een oceaanoversteek zit ik nu al twee weken uit te rusten IN pRICKLYBAY Grenada. Maar ja je hebt de echte en de slomerts. En tot die laAtste catogorie behoor ik geloof ik.
    Ik zou zo zeggen spoedig herstel en hijs de zeilen maar weer snel.

    Groetjes,
    BaRT

  • 13 Maart 2007 - 18:18

    Dave Bowen:

    Nice meeting you in Bonaire(at the bar on the dock). If I can be of help, let me know. You have a good website going.

  • 15 Maart 2007 - 08:41

    Alex En Astrid:

    Hai Bertus, Het is al weer een tijdje geleden dat je wat van ons gehoord hebt maar we volgen je wel al die tijd. Hebben nog even met de gedachten gespeeld om je te bezoeken op Bonaire. Maar uiteindelijk hebben we Den Haag nog geen eens verlaten. Misschien binnenkort op ziekenbezoek? Oeps sorry. Echt zwaar klote (als ik het zo even mag zeggen) van je rug. Hoop echt voor je dat het geen hernia is. Misschien een koutje gevat? Op een tochtig (hoekje van een) bootje gezeten met een leuk zeemeerminnetje? Bertus, we gaan aan je denken de 23ste en zwaar voor je duimen dat het helemaal goed komt met je rug. Ole en groetjes.

  • 28 Maart 2007 - 17:16

    Jos & Marga:

    Bertus,wij hebben wederom kennis genomen van jouw wel en wee.Dat laatste is zeker geen feest en ondergetekende weet als geen ander dat zoiets veel kan vergallen.Wij zullen uiteraard geen uitgebreide medische verhandelingen gaan houden(daarvoor zij trouwens je 5 minuten al lang op,zou hr.Hartsuiker zeggen)maar mocht je daar nog iets meer over willen weten dan hoor ik dat wel.Trouwens wanneer de problemen van meer strukturele aard zijn aarzel dan ook niet.Om even bij het thuisfront te blijven:Adriaan heeft vorige week zijn 75e verjaardag gevierd alsmede zijn overdracht van zijn toko aan zoon Arjan.
    Nou je begrijpt:dat was groot feest in verzekerd Nederland.!
    Beurskoersen schoten omlaag en premies voor wat dan ook zijn weer betaalbaar geworden,dus kom gerust weer terug.
    Verder doen de geraniums voor het raam het goed en nog een paar nachtjes slapen en heb ik weer mijn AOW en over een paar maanden zijn er weer nieuwe haringendus ik zou zeggen:mannen schenk is bij,en nou :wegwezen Bertus.

    God speed,

    Jos en Marga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 358502

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: