Carrieb 23 Za 23-12,06 Le marin(Martinique) - Reisverslag uit Le Marin, Martinique van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carrieb 23 Za 23-12,06 Le marin(Martinique) - Reisverslag uit Le Marin, Martinique van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carrieb 23 Za 23-12,06 Le marin(Martinique)

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

24 December 2006 | Martinique, Le Marin

Beste Allemaal, Za 23-12,06 Le marin(Martinique)

Ben inmiddels weer goed uitgerust en lig achter anker in een heel grote baai waar wel zo,n 200 schepen aan t,anker liggen,met de dingy naar de wal op een 300 meter afstand vaar je naar de dingy steiger en moet je goed zoeken en en beetje indringen voor een plekje en ben dan beland in marina van zo,n 5a600 boten.

Vandaar aan t,anker,dat is wat rustiger en de tweede maal dat ik naar de wal moterde met de Yamaha gaf hij de geest en ben roeiend naar een monteur gegaan,wat bleek de impeller was totaal versleten(pas 14jaar geleden gekocht).
De man zei dat moet elke 2a3 jaar vervangen worden, dus ik heb een behoorlijk bedrag in die tijd uitgespaard.
Hij doet het weer uitstekend,gisteren heb ik eindelijk een nieuw gasfornuis gekocht,de oude was totaal versleten en het glas van het voorfront was een stuk uit.
Maar weer een ENO die past precies maar helaas een 2 pitter maar de oude(een 3pitter)deed het de laatste maanden ook op 2, dus niet zeuren.
Nieuwe afstand bediening voor de ankerlier moeten vervangen,gaf ook de geest.
Vandaag samen met een Engels koppel,Graham en Judy die ik in st.Barbara op de Canarian heb ontmoet en nu weer terug zag(wereld is klein)een auto gehuurd en oa.een krater bezocht die in de mist verscholen en dus onzichtbaar was,het verhaal gaat:in 1905 was daar een uitbarsting en alle inwoners daar (360) zijn omgekomen en 1 man heeft het overleefd omdat hij in de goed gebouwde gevangenis zat.(hoezo misdaad loont niet?).
Zit nu vlak voor de feestdagen en heb daar`een speciaal gevoel over,je ziet hier en daar wel een kerstboom en wat versiering maar het gaat je eigenlijk voorbij,maar ja je kunt niet alles hebben,ik heb in ieder geval een uitnodiging bij de Engelsen voor de kerst bij hun aan boord.
Zij varen in een Moody 37.5 en hebben huis en haard verkocht en gaan heel lang op reis en werken hier en daar wat om de kost te verdienen.
Wanneer ik weer verder ga en waar naar toe weet ik nog niet,deze reis bestaat tot nu uit 2 hoofdstukken :1e naar de canarian 2e de crossing en de rest moet ik nog even invullen,ga ik Noord of Zuid of ga ik west,ben daar nog niet helemaal uit.
Ik wens mijn trouwe`begeleiders op deze site en alle andere een prettige kerst en jaarwisseling toe en een gezegend en succesvol maar vooral gezond 2007 toe.
Bertus a/b v/d Sea`Beryl(35 graden)

Misschien foto,s?

  • 24 December 2006 - 21:56

    Dian:

    Een hele fijne Kerst en een gelukkig en gezond 2007!!!
    Groetjes

  • 25 December 2006 - 07:42

    Floor:

    lieve opa... fijne kerst,vind heel jammer dat je er niet bij bent,maarja het kan niet anders! En alvast gelukkige 2007:D hou van je opa kusjesss

  • 25 December 2006 - 07:50

    Maaike:

    heeey opaa!!! fijne kerst daarzo!! we missen je wel hoor!!! en alvast een gelukkig nieuwjaar.... hou van je opaaa kusjes maaike

  • 25 December 2006 - 16:04

    Meta:

    Bertus, je bent in het caribisch gebied, schitterend, geniet ervan. Fijne kerstdagen een een vorospoedig en gezond 2007. Meta

  • 26 December 2006 - 10:36

    Dick En Karin:

    Hoi Bertus,
    Geweldig dat je deze tocht zo goed volbracht hebt!! Wij wensen jou ook nog een warme kerst en een goed en gezond 2007!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 358439

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: