Carib 16 Pt.Calero Lanzarote - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 16 Pt.Calero Lanzarote - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 16 Pt.Calero Lanzarote

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

16 Oktober 2006 | Spanje, Madrid

Beste allemaal, Ma 16-10,06 Pt.Calero Lanzarote
Canarias

Dat is me een heerlijke zeiltocht geworden van Marocco naar Lanzarote een afstand van 230 mijl s,morgens om 11 uur ging het tuig omhoog,eenmaal een paar mijl uit de kust stond er toch wat meer wind dan was opgegeven een Bft.5a6 dus heb een rif in het grootzeil gestoken en dat is er de hele reis in blijven zitten.
Bakstag wind dus hoefde de genua niet uit te bomen(ik blij,de schrik zit er nog in)en haalde snelheden van af en toe zo,n 8 mijl over de grond gemeten en na precies 24 uur onderweg een afstand gelogd van 176 mijl een gemiddelde van 7.3 maar de stroom gaf er wel 15 mijl mee in de richting,maar toch.Heb eindelijk voor het eerst dolfijnen gezien maar was te laat voor de foto,maar ze zijn op mijn lens.
Ben al vroeg met slapen begonnen om in de nacht enigszins fris te zijn voor de scheepvaart maar dat viel reuze mee,pas de 2e avond toen ik wat meer naar het doel kwam zag ik wat meer schepen .
Ik had mijn waypoint uitgezet op Grasiosa het meest noordelijke eiland van de Canaries maar heb de koers verlegd naar Pt.de Marmoles op Lanzarote omdat de haven in de nacht wat moeilijk aan te lopen is,en liet daar om 03 uur het anker vallen en eindelijk op de Canaries dus ging na alles opgeruimd te hebben na een stevige borrel naar de kooi maar door vermoeidheid was ik er met de opkomende zon weer uit en dat was maar goed want mijn anker was aan het krabben.
Een beter plekje opgezocht en ben de volgende nacht daar`ook gebleven en het schip en mijzelf op orde gebracht.
Zaterdag naar Puerta Calero gezeild 10 mijl verderop waar ik nu lig en dat is een totaal andere wereld en haven dan het Essaouira(marocco)
Het is zo vreselijk verschillend vanuit een vissershaven waar veel armoede`heerst en alles grauw en grijs is en dan aan te komen in een marina die daar een 10 jaar geleden uit de grond is gestamd en omgeven door luxe restaurants en winkels en barretjes en een drukte omdat de Locals daar`het beeld bepalen,maar ook wat toeristen vooral Engelsen.
Veel zeiljachten die de grote reis naar de overkant gaan ondernemen waarvan ook een paar die de ARC. Gaan doen .
Heb in de supermarkt de nodige aanvullingen gedaan en denk dat ik morgen weer vertrek richting Cran Canaria,want de datum voor vertrek naar de Carib komt wel dichterbij en heb nog het een en ander aan het schip te doen.
Heb vernomen dat de exploitant van het boothuis(ons clubhuis) failliet is en de club is gesloten,en nu?
Groeten vanuit de kajuit van de Sea beryl met 30 graden hitte(om even te jennen)
Bertus

Ps.Mijn telefoon nr.voor de Canaries is:0034671201314

• 16 Oktober 2006 - 18:57

Bertus V/d Sea Beryl:

De Canarias staat niet op deze site dus kan ik hem niet invullen
    Ook weer geen foto,s internet aan de haven is zo langzaam dat ik dag langer zou moeten blijven,dus niet

• 17 Oktober 2006 - 09:39

Meta:

Hallo Bertus,
    Goede reis gehad zo te lezen. Leuk om al weer zo snel wat van je te horen. Zit een weekje thuis dus dan is het een leuke afleiding. Ik probeer je binnenkort wel even te bellen om verder te horen hoe het met je gaat en wanneer je vertrekt naar de Carib. Je kan dus ook je korte broek weer aan, hier is dat niet aan te raden hoewel het ook niet echt koud is. Ik spreek je gauw. Groetjes Meta

• 31 Oktober 2006 - 08:21

Rona:

hoi, pap leuk dat je laatst even belde,veel leuker om je stem even te horen. ik ben met de opleiding maatschappelijk werker begonnen op de h.h.s. , heel interessant. moeilijk om weer in het leerproces te komen, ben ook geen twintig meer. met de meiden en vriendjes gaat het ook prima. Ik ben nu op het werk, dus ga weer door nu, veel vaarplezier en ik kijk uit naar je mooie verhalen. mis je!! dikke kus van Rona

• 03 November 2006 - 17:26

Astrid,Pto. De Mogan:

Bertus, omdat jij het te druk hebt met het klaarmaken van de Sea Beryl voor de oversteek en je je met de laatste onwikkelingen ontmand voelt (verhaal volgt nog van B.), zal ik je trouwe lezers-clubje even op de hoogte brengen vanuit Puerto de Mogan - Gran Canaria:
    Bertus loopt nog steeds met zijn vredig rokende en geurige pijp rond en heeft het naar zijn zin. Hij heeft zyn wilde haren eraf laten halen...
    Hij heeft een paar dagen terug geprobeerd door het leven te gaan zonder snor, maar probeert nu de schade zo snel mogelijk te herstellen...
    Verder kent hij de gezellige havenkroegjes in Puerto de Mogan ( en zij hem) evenals de lokale havenbevolking...
    Samen met Hans van de Olle P weten ze hier de boel aardig op stelten te zetten en het is lachen, gieren, brullen met die twee.
    Het fantastische vooruitzicht voor zondag: een heerlijke echte hollandse fris ruikende zachte smeltende zilte haring (doet me nu al watertanden)! Nog 2 nachtjes slapen...

• 03 November 2006 - 22:12

Steffi And Stu:

Hi Butus
    We are in Algarve / Lagos.
    Where are you? Email us if you get a chance.
    Steph and Stuart
    Yacht.matador@hotmail.co.uk Hope to hear from you soon.

• 05 November 2006 - 16:49

Astrid, Pto De Mogan:

Met een volvette zilte bek (sorry voor mn taalgebruik) zeg ik: de haringkoning doet zn naam eer aan! Bertus, Els, Pim, BEDANKT!!! Zilte groet uit GC.

• 07 November 2006 - 10:17

Bart:

Ha Bertus,

Eindelijk je site gevonden. Je bent wat verder dan ik die nog in Portimao hang te wachten op eejn spray hood. Het ga je goed en neem er nog eentje, proost.

bart van de Orca

• 08 November 2006 - 11:01

Bart:

He Bertus, ga je nog naar Las Palmas om al die dwazen te bekijken die de ARC gaan doen ( ik waarschijnlijk ook) hoop je in Mogan te treffen. Groet, Bart

• 08 November 2006 - 11:23

Bart IJzerman:

Bertus,
    Doe de groeten aan Hans van de Olle P, heb vorige winter wel eens een biertje met hem gedronken, en aan de rest van de hollandse gemeenschap in Mogan. O ja, als je nog iets nodig hebt qua onderdelen schroom mij niet te mailen, bart@bartsmarineparts.com ik heb me nu gespecialiseerd in het leveren van onderdelen die plaatselijk moeilijk te vinden zijn en ik binnen een week leveren kan t.b.v. de Canarische eilanden carieb, en middelandse zee (zeg het voort in Mogan en andere oorden). Ik hoop dat je mijn mail over de eilandjes voor de kust van Venazuela hebt ontvangen...zo niet laat even wat van je horen,
    Drink maar een wijntje van mij in de ZOO
    Groet,

Bart IJzerman

• 11 December 2008 - 20:33

Janenjanna@kpnplanet:

Te gek wat aan het doen bent bertus, doe wel voorzichtig als je terug bent wil ik je verhalen horen. warme groet, jan venema