Rondje Atlantic - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Rondje Atlantic - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Rondje Atlantic

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

22 Juni 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Beste allemaal , 21-06,06 Woensdag
Cowes(eiland Wight)
De tijd vliegt voorbij,al weer een week verstreken en ik moet zeggen
Dat ik nog niet veel verder ben gekomen wat afstand aangaat.
Komt ook doordat ik op de 28e van deze maand op Guernsey
Wil zijn,want dan komt Dennis,een vriend van de Azoren met een schip
Daar aan en als mijn motor van de stuurautomaat op tijd arriveerd in Holland
Kan hij hem dan misschien even meenemen.
Ben Woensdag de 14e weer vertrokken uit Eastbourne en meerde na zo,n 25
Mijl motoren(geen wind)af in Brighton,maar ben daar al zo veel al geweest
Dat ik de volgende dag de 15e met een voor de windse koers naar Cowes
Op het eiland Wight ben gezeild.
Dat was genieten,genua uitgeboomd en met de stroom mee halverwege
Om niet tegen stroom in de Solent te arriveren,daar afgemeerd in Cowes
Jachthaven,bleek wel wat duur(26 pond=40 euro).
De andere morgen,bonzen op de huid van de Sea-Beryl,stonden Kees en
Anja uit Katwijk op de steiger.
Zij waren bij uit varen van de Sea-Beryl uit Scheveningen aanwezig,ik kende ze
Amper en zijn vrienden van Ruud en Irene van de Chicky.
Zij hebben huis en haard verkocht en gaan met hun schip de Forga in een jaren
Durende zeiltocht rond de Wereld,toe maar.
Zij lagen met hun schip verder de rivier op aan een ponton en kost voor Sea- Beryl
Slechts 11.50 pond,dus dat scheelt wel een slok op een borrel.
Het enigste nadeel is dat je geen water en stroom hebt en je moet je bijboot
Gebruiken om aan de wal te komen,maar dat is niet zo erg en stroom heb ik
Zat vanwege de zonnepanelen en de wind generator.
Je ligt daar vrij rustig tegenover UK sailing academy,waar de school jeugd
En prive mensen les in het motoren en zeilen krijgen,dat is een heel gebeuren.
Ik denk dat zij daar zeker zo,n 20 a 25 boten van klein tot groot tot hun beschikking hebben
Ik lig daar inmiddels al een hele week en wacht tot het weer wat beter word
Om de oversteek naar Cherbourg te maken.Ben nog veel aan het klussen
En s,avonds naar de pup om de voetbal wedstrijden de zien,vanavond
Nederland tegen Argentina.Word wel weer spannend.
Heel leuk van alle reacties van uit Nederland op site.Alex,lijst die 1e
Plaats maar gauw in,want die krijg je niet zo gauw meer en dat met een ronde
Minder,zal ik je er mee feliciteren of alleen maar de hartelijke groeten doen?.
Het laatste maar.Groetjes ook aan Astrid en Esther.
Willem en zijn Crew feliciteer ik wel met hun 1e plaats in de korste
Nacht,goed gedaan Boy,s en de En passant van ton en Rita,met die weinig
Wind toch nog een aardig resultaat,dat dronk na afloop zeker lekker weg.
Wat ik vooral fijn vind dat de chicky veilig en wel de golf van Biscay
is overgestoken,dat had hij wel even nodig vind ik.
Ik heb ze aan de telefoon gehad en zijn nu in San Sebastian meen ik.
Hoi.Kees en Lucia
Leuk jullie ook op de site tegen te komen,maar verleden jaar was nog
Leuker toen in Dieppe,want dat was daar toch?
Na zo,n lange tocht vond ik best fijn weer eens wat vrienden te zien
Van Scheveningen.
Lekker makkelijk met zo,n snel schip als die van jullie mee op te trekken,als ik
Aankwam was mijn ligplaats al weer geregeld.t,was jullie wind zeker
Niet tijdens de Kortste nacht,maar `toch nog goed voor + 20 biertjes
+kater,maar die is gratis.Ja,voor Jan Valstar van de Raspa zal het toch
een emotionele dag zijn geweest,dat afscheid van zijn schip,en dat na zovele
jaren en mijlen,maar hij heeft er dan ook alles uitgehaald wat er in zat en dat was heel
wat.Eens breekt voor iedereen de dag aan dat je afscheid moet nemen van je
actieve sport maar hij kan altijd nog mee varen als bemanning da,s een troost.
Maar Els en Liza,jullie hadden die moeilijke terugrit toch wel over om mij te zien,
Trouwens t,was best gezellig.
Liza,gefeliciteerd met je geslaagde tentamens,goed gedaan,(knuffel)
Trouwens hoe staat het met de resultaten van Kim,Maaike en Floor?
Arnoud en Rona en Kim, zijn jullie alvast aan het zeil oefenen geslagen daar in het
Verre Friesland voor in de Carib?Vandaar die BM?
Groetjes aan de Walma,s
Marga,wat ben je ongeduldig,maar hier ben ik dan weer eens op de site,
Ja het voetballen zie ik zo nu en dan in de kroeg.
Goed resultaat van de Gouden Ruiter met Crew,waar Jos zeker ook
Van de partij was.Met zo,n bemanning en schip moet je wel een goed
Resultaat behalen,punt uit!!
Wel goed trouwens,je kunt met Janine af en toe de beker even oppoetsen.
Goeten aan Jos en tot Schrijfs of heet dat tot Site,s?
Ha die Piet en Anneke,ja die foto,s blijven tot nu toe wel wat achterwege,
Niet alleen omdat het vanaf de boot toch veel bel minuten kost om dat over te sturen,
Maar zoveel foto,s heb ik nog niet genomen,komt nog.
Els kun je niet een paar Hollandse Nieuwe naar mij toe laten zwemmen,
Want die mis ik wel heel veel,ik trek in plaats daar van af en toe een blik
Sardientjes open ,Maar ja.

Vanwege het weer zal ik hier nog wel even blijven,ik hou jullie wel
Op de hoogte.
Groetjes vanuit Zeil mekka Cowes (a.s.ma.Commadore,s cup)
Bertus

  • 22 Juni 2006 - 08:02

    Alex & Astrid:

    Hai Engelandvaarder,
    Nog even over de eerste plaats van de Gems bij de NSR. Ben ik vergeten te melden in mijn vorige boodschap. Wij hadden op het formulier wel DNF aangegeven met als reden 1 ronde. Echter dit was niet opgevallen met als gevolg dat op papier de Gems op de eerste plaats was gezet. Vandaar dat wij zo zuinig zijn op de uitslaglijst.
    Verder weinig te melden van het Haagsche. De boot ligt in Stellendam. Weer eens een andere omgeving, geen schollekopjes en Barba's! Ga vanmiddag varen in de Biesbosch op een fluisterboot. Zal niet meevallen een middagje fluisteren tussen het riet. Ga nu maar weer even aan het werk. Tot volgende keer.

  • 22 Juni 2006 - 11:18

    Liza:

    hoi hoi wat een verhaal weer zeg en weer allenmaal leuke dingen meegemaakt egt zuper gaaf
    ik ben gister naar robbie williams geweest was echt super gaaf maar ik spreek je nog opa xxxxx liza

  • 22 Juni 2006 - 21:24

    Kim:

    hee opa, zeilen in Friesland was erg leuk. Alles kwam weer boven toen ik eenmaal aan het zeilen was. Kamp heeft geholpen dus. Nu kan ik zeker de caribs aan. Ik ga het Ferdi ook nog leren voordat we overkomen. Wel in een BM ben ik bang, groter huren is toch iets boven mijn budget. En bovendien moet je het toch klein leren. Ik vind het leuk om wat van je te horen. Tentamens gingen goed, ik ben weer over, kus kim

  • 24 Juni 2006 - 07:26

    Lida Laros:

    Hallo Bertus. Wat leuk om je zo te kunnen volgen op de site. Zo te lezen ben je helemaal in je element. Geniet er maar van. Ja die Hollandse nieuwe zul je nu missen. Ik kan je vertellen, Hij is heerlijk! Nu iets boven Cowes. Daar ben ik met ons schip ook geweest. Bij de douches een aantal punten voor gebruik, waaronder punt 4 "Don't forget te wash behind your ears!" (Droge Engelse humor). Dus Bertus je weet het ....
    Hartelijke groeten, ook van Hans en veel zeilplezier.

  • 26 Juni 2006 - 11:41

    Esther:

    Hee Bertus,
    Nog niet zo ver weg en nu al genoeg avontuur zeg.
    Ik ben met mijn verjaardag toch maar naar de Dominicaanse Republiek geweest,net terug.Heb met een dolfijn gezwommen.Hij was niet zo mooi als die jij bent tegen gekomen,maar ja.Hopelijk is je motor van de stuurautomaat op tijd zodat je weer lekker verder kan.
    (barba)behouden vaart!
    groetjes van Esther

  • 28 Juni 2006 - 10:09

    Ferdi:

    He Bertus, zo te zien wil het allemaal wel lukken met de website.. er verschijnen zelfs al foto's. Leuk om zo de verhalen te lezen, nu alleen nog wachten op een foto van een opblaasbare walvis. Maak er een mooi zeilavontuur van, tot op de Carib. Groeten

  • 28 Juni 2006 - 14:48

    Bob &bobbie:

    hai BERTUS,ZO te lezen heb je het wel naar je zin ,van de voetbal heb je niet veel van gemist het leek wel rugpy HEb je je stuutautomaat al? Wat heb jij eigenlijk een heerlijk leven beetje doen waar je op dat moment zin in heb en wij maar werken hier in dat koude en regenachtige holland, maar wij hebbben wel haring! groetjes van bob&bobbie

  • 28 Juni 2006 - 19:36

    Deborah:

    hallo Bertus,
    Hoe gaat het met u?
    Is het een beetje leuk varen,ik hoop dat je naar je zin hebt.
    En ik hoop je snel weer te zien!
    Veel plezier Bertus ik spreek u snel weer!
    Veel Plezier

    Groetjes, Deborah

  • 28 Juni 2006 - 19:52

    Marja & Etiene:

    Hai Bertus,
    Leuke dolfijn; Neem je er nog een paar van mee?
    Lijkt ons wel leuk om daar een soort vloot van te maken om te cruisen in de Middellandse Zee.
    Ze gaan volgens ons wel hard voor de wind.
    Goede vaart en tot ziens!!


  • 04 Juli 2006 - 17:53

    Kosters:

    Bertus, de hartelijke
    groeten van Dolf en
    Annemieke Kosters( van
    Gurp sigarenmagazijn)
    We volgen je op de site en dat is geweldig.
    We spraken vorige week
    je vrouw nog en hoorden ook van haar dat het goed met je gaat, houden zo!
    Goede vaart en geniet
    ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 358400

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: