Carib 21 14-12,06 de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 21 14-12,06 de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 21 14-12,06 de crossing

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

14 December 2006 | Spanje, Madrid

dond 14-12,06 Atlantic Oceaan Pos: Noord 14.48/West 55.27

Hoe is met iedereen, ik hoop net zo goed als ik want het weer is uitstekend en om te zonnen(30 graden)en om te zeilen, alles pal voor de lap alleen de laatste dagen een beetje last gehad van een hoge druk dus
de wind was een beetje matig maar bij vlagen moest ik er toch gauw een rif in zetten anders ging het mis. Juist met minder en onstabiele wind richtingen heb je wat meer te doen om goed koers en snelheid te houden.

Ik heb verleden week voor het eerst een schip waargenomen, dacht eerst het is een oceaan cruise schip maar het was een groot prive motorjacht op weg naar St.Lucia bij navraag. Hij loopt een 320 knopen in de 24 uur dus die is er zo.

Afgelopen maandagavond kom met een mok koffie de kajuit uit en kijk naar achteren en zie daar een zeiljacht op nog geen 200 meter achter mij aan komen, precies mijn koers, maar waarom heb ik hem dan niet eerder
gezien, want ik ben veel buiten en zit altijd naar achteren te kijken. Ik denk dat hij zijn navigatie verlichting niet aan had maar pas inschakelde toen hij mij zag, hij voerde heel vreemd zijn motor verlichting dus beneden nav. licht en aan de mast stoomlicht maar dat zal doordat zijn 3 kleurenlicht boven in de mast niet werkte, want ik kan mij niet voorstellen dat hij met nog 700 mijl te gaan zijn motor gebruikt met
een goed lopende wind. Heel langzaam liep hij mij voorbij aan bakboord hij gaf geen antwoord op mijn oproep via de marifoon wat raar is, dus die nacht heb ik geen goede nachtrust gehad met hem in de buurt en gisteren werd ik weer ingelopen door een zeiljacht maar die had duidelijk zijn
motor aan hij had slechts 1 zeil op met nog zover te gaan met een prima wind.

Heb nog steeds geen walvissen gezien, wil niet zeggen dat zij er niet zijn maar ik ben alleen en niet altijd aan dek, wel wat dolfijnen en vooral veel vliegende vissen en 's morgens moet ik mijn dek opruimen van
die vissen die wel kunnen vliegen maar 's nachts slecht kunnen landen.

Op dit moment is het 18.00 uur Ned. tijd 14 dec. heb ik nog maar 260 mijl te gaan dus als de wind zo blijft kom ik Zaterdag avond of Zondag morgen aan en word dan verwelkomt door de Olle P van Hans van Hest die voor mij
uit is gegaan en daar al achter anker ligt.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer.

Groetjes, Bertus

  • 14 December 2006 - 19:58

    Eugenie En Theo:

    Bertus wat een goeie berichten stuur je, je gaat als een sneltrein! Zo ook maar het laatste eindje doorgaan, we zijn benieuwd naar je aankomst! Goeie vaart en tot gauw hopen we!

  • 15 December 2006 - 12:28

    Liza:

    hoi hoi.
    je gaat lekker snel opa.
    hier gaat ales goed was gister nog bij oma vanwege me werk natuurlijk.
    nou ik spreek je snel en ik mis je. xxxxxx liza hoop je snel weer te zien

  • 16 December 2006 - 01:16

    Ruud Den Breems:

    Hoi Bertus je schiet al lekker op. Nog een paar rottige mijltjes en je zit weer aan het wijwater(whisky). Er komt nog een Nederlander naar Barbedas het is de Zwift. Een Bavaria 38 met een man en een vrouw. Ze zitten op dit moment in pokke weer en moeten nog 2000 nml. varen voor dat ze er zijn. Ik weet niet hoeveel havens daar zijn maar als je mij verteld waar je gaat liggen dan kan ik die luitjes even inlichten. Heel aardige luitjes en erg gezellige mensen.Bertus geef even de coordinaten dan speel ik dat we weer door. Voor een rendevous altijd gezellig. Het zijn vrienden van de witteraaf, en kennissen van ons. Ik doe je de groeten van allen die met je meeleven uit Schev.

    Bertus houdt je haaks en we horen wel hoe het gaat en hoe de oversteek geweest is. VR.Z.GR.RUUD

  • 17 December 2006 - 11:12

    Sjerp Jr:

    hoi bertus

    ik hoop dat alles goed gaat zo te horen heb je een mooie overtocht gehad.
    geniet ervan.
    groeten sjerp jr , sr en hennie

  • 17 December 2006 - 15:30

    Bertus V/d Sea Beryl:

    Ruud,heb je bericht nu pas kunnen lezen over de Swift,hou mij op de hoogte van hun vorderingen en ik zal ook uitkijken,bertus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 358447

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: