Carib 19 2-12,06 de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 19 2-12,06 de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 19 2-12,06 de crossing

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

03 December 2006 | Spanje, Madrid

Za 2-12,06 Pos: N 24.51/W 28.11

Beste allemaal,

Ben inderdaad Zo 26 –11 vertrokken uit San Sebastian maar een 5 a 6 mijl onderweg viel de wind weg, had daar geen zin in om zo te moeten starten en ben even verderop een haventje binnen gelopen.
Vuelta ook op Gomera en heb daar de nacht aan een wallekant de nacht hobbelend door gebracht, nog even daar een pizza en vroeg te bed.

´s Morgens 11.00 vertrokken richting eiland El Hierro dat ligt op de route naar de Carib 35 mijl en dacht daar binnen te lopen als er geen voldoende wind zou staan maar er bleef een 3 tje waaien en ben toen doorgevaren en was onderweg naar de Carib een 2550 mijl dus ben daar wel even mee bezig.

Ben nu 5 dagen onderweg en heb nog geen enkel ander schip gezien ook geen vrachtvaart en dus van de eerste dag af kon ik lange wacht te kooi houden. Ik heb nu 640 mijl afgelegd dus een ¼ van de afstand.

Gisteren is de wind gaan aan trekken en nu staat er een 6 a 7 Bft. Maar pal achter dus grootzeil 2e rif aan Sb en genua half uitgerold op de boom aan BB en loop een 6mijl. Jammer is heb nog geen walvis of dolfijn waargenomen maar als solist zie je minder dan met meerdere aan boord.

Heb nog 1900 mijl te gaan en het weer is prima wel bewolking maar niet de hele dag. Dennis, als jij dit leest weet jij misschien wat SSB frequenties van of de ARC of andere zeilers. Je weet mijn mailadres voor op zee, anders hier: seaberyl@skyfile.com. Ik open mijn mailbox 11.00 en 20.00 Nederlandse tijd.

---

Inmiddels is het zondag 3-12,06. Het nieuwe middag bestek is N 24°04' W 30°34'. De totale afstand afgelegd is op dit moment 770 mijl. Ik heb een dikke 5 a 6 Bft wind uit de goede richting.

---

Groeten vanuit heksenketel (lijkt wel een hobbelpaard) Sea Beryl.

Bertus

  • 03 December 2006 - 15:52

    Kim:

    hee oop, alles gaat voorspoedig tot nu toe (afkloppen op hout) dus! Succes nog en maak foto´s van de dolfijnen als je ze ziet he! kusjes kim

  • 03 December 2006 - 19:57

    Marijke (Zierikzee):

    Hoy Bertus, het is leuk om je te volgen en ik wens je bij deze een goede overtocht! Marijke.

  • 03 December 2006 - 20:23

    Stefan:

    Bertus - Ik krijg weer helemaal kippevel en zin om te vertrekken als ik je verhalen lees. Heel veel succes en vooral veel plezier gewenst. En hoe lang het is, ach, gewoon stug doorvaren en je komt er vanzelf. Fair winds!

    Stefan & Natascha (en Nikki)

  • 05 December 2006 - 16:03

    Bob De Koning:

    Ha die Bertus, even een heel goede reis gewenst door je oud bemanningslid. Nog de Nic. 35. Veel succes en ik blijf jouw berichten met veel belangstelling volgen.
    Groetjes Bob

  • 06 December 2006 - 09:16

    Piet En Anneke:

    Ha Bertus
    Hoe gaat het, nog steeds een flinke wind in de goede richting ? Eindelijk ben je dan aan de oversteek bezig ,na alle perikelen om je schip op orde te krijgen. Heb je al dolfijnen gezien ? Of misschien vis gevangen (zal wel niet met zo'n stevige wind.) Wij volgen de berichten van je vrienden op de site en daaruit blijkt dat je niet alleen vaart. We wensen je een goede en behouden vaart en tot sms-tijd !
    Groeten en liefs van piet en anneke

  • 06 December 2006 - 15:05

    Dick En Karin:

    Hoi Bertus, wat goed zeg! Je eerste 1000 mijl zit er zon beetje denk ik! We volgen je naar de overkant. Hier is het bijna de kortste dag, heb jij weinig last van! Gelukkig heb je prima weer! Geniet ervan, wij genieten mee!
    Heel veel groetjes uit Scheveningen!

  • 07 December 2006 - 06:55

    Ruud +I Reen:

    Hoi Bertus, Ik ben even een tijdje off side geweest maar dat wil niet zeggen dat we je niet volgen. Zeker wel!!!!...
    Ik heb het een en ander al vernomen van Pim. Bertus laat de boel nu heel. Maak er een voorspoedige overtocht van. Je bent al een lekker stuk op dreef heb ik gelezen. Nog even de tanden op elkaar en je bent er. Dat het hier herfst is en de strond van de dijken waait hoef ik je denk ik niet te vertellen. Dat betekend dat we wel erg jaloers zijn dat jij heerlijk naar de warmte vaart. Het steekt wel als je begrijpt wat ik bedoel. "We keep a sharp look out" naar de volgende verhalen. Reken maar van YES.
    met vriendelijk zeilers groet, Ruud en Ireen (CHICKY)

  • 08 December 2006 - 15:31

    Lida Laros:

    Ik lees geregeld je site. Je hebt ondanks alle pech toch al heel veel leuke avonturen beleefd. Nu begonnen aan de grote oversteek.Het gaat, zo te lezen, voorspoedig. Hopen voor je dat dat zo blijft. Ik wens je een goede overtocht. Geniet er maar van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 358502

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: