Carib 20 8-12,06 de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 20 8-12,06 de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 20 8-12,06 de crossing

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

08 December 2006 | Spanje, Madrid

Vrij 08-12,06 Pos: Noord 19.02/West 42.27

Beste allemaal,

is weer een week voorbij en ben behoorlijk opgeschoten, maar ja de wind altijd pal achter dus echt passaatzeilen en altijd veel wind Bft 5 is normaal maar 6 en 7 Bft. Inbuien is geen uitzondering, ik heb zelfs 41 knopen dus Bft.8 op de meter staan.

Tot 4 dagen geleden had ik het 2e rif in het grootzeil staan maar zag dat er een leuver boven rif 3 gebroken was en heb toen om dat te verhelpen rif 3 gezet en dat zeilde zo prima dat hij er nog in zit en laat dat zo, als er een bui (squal) overkomt en dat gebeurd regelmatig, dan rol ik de genua wat meer naar binnen en dat gaat prima zo.

Heb gehoord dat hoe verderweg je komt hoe meer wind er aan komt, de Olle P vaart op dit moment alleen met zijn genua op, hij heeft nog 250 mijl te gaan, is 5 dagen eerder vertrokken dan de Sea Beryl.

Wat mij tegen valt is de vele bewolking en daaruit ontstaan die squals en weinig zon, maar de temperatuur is goed 25 a 30 graden. Als er zo'n windhoos met regen aan komt dan moet de kajuit dicht want de regen klettert dan horizontaal de boot in.

Ik heb al die dagen nog geen schip groot of klein tegengekomen en geen walvissen en af en toe wel dolfijnen.

Ik ben met Pim van de Linea contact via de SSB(Zender/ontvanger)maar is tot heden nog niet gelukt. Ik maak afstanden tussen de 135 en 150 mijl per dag en heb op dit moment 1488 mijl afgelegd en heb nog te gaan 1054 mijl, dus het zou wel eens volgende week Zaterdag of Zondag kunnen worden, maar heb geen haast. Heb genoeg van alles aan boord.

De reacties op de voorgaande en deze site kan ik pas lezen als ik weer aan de wal ben. In ieder geval de hartelijke groeten vanaf een hevig schommelende Sea Beryl (wat gaat dat te keer)

Bertus

  • 08 December 2006 - 17:25

    Floor:

    Opa ik heb een mailtje gestuurd naar je email adres, kun je even kijken of hem ontvangen heb! Kusjes , volgensmij naar je oude email gestuurd!

  • 12 December 2006 - 22:49

    Ruud (Chicky):

    Hoi BERTUS je gaat lekker. 135 tot 150 nml. is een goede opschieter per etmaal. Neem even 140 nml. door de bank. 1054 nml. : door 140 = 7.528 etmaal. Ik vind het een hele prestatie dat kun je van mij wel aannemen. Hier regent en waait het continu de stront van de dijken, echt herfst. Er staat stee vast tussen de 5 en 7 soms 8 a 9 bft.ZW.
    Bij Pim ga ik van de week even langs om te kijken of de verbinding al gelukt is. bij mij aan boord schiet het niet erg op. moet dat nog keer goed nalopen..Nog een vraag als je de de e-mail gelezen hebt of nog moet lezen laat a.u.b. even een reactie horen
    met vreiendelijk zeilers groet RUUD +IREEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 358280

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: