Carib 18 25-11.06 Za de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 18 25-11.06 Za de crossing - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 18 25-11.06 Za de crossing

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

25 November 2006 | Spanje, Madrid

Beste Allen, Zaterdag 25 Nov.06 San Sebastian

Na alle reparaties aan de sea Beryl heb ik fijne tijd in mgan doorgebracht mede doordat Pim van de “Linea”hier op vakantie was en de vele Nederlanders waaronder Hans Van de “Olle P die afgelopen week al is vertrokken naar de carib.
Ik heb samen met Pim een paar haventjes bezocht eerst Santa Cruz op Tenerife 47 mijl,daar liggen veel vertrekkers naar de overkant.
Daarna naar San Miguel ook op Tenerife 37 mijl ,dat is een marina in ontwikkeling dus een vrijwel lege haven maar een goed Chinees restaurant,dus prima.
Daarna naar San Sebastian op Eiland Gomera een 30 mijl verderop,prima zeilweer gehad alles met een lopende wind dus dat schiet lekker op,we hebben geen last gehad van de zogenaamde acceleratie zone,s tussen de eilanden waar plotseling veel meer wind zo kunnen ontstaan.
Vanuit Gomera wil ik vertrekken naar Barbados een 2550 mijl.
De weersverwachtingen zijn goed er is vandaag een lage druk gepasseerd en hoop morgen dus Zondag de trossen los te gooien.
Heb vanmorgen de laatste proviand ingeslagen en 18 verse stukken vlees liggen te bevriezen in de box.
Hoe bedoel je Spartaans?
Olie getankt en water morgenochtend en dan weg wezen .

Eugenie en Theo,
Hebben jullie weer wat om uit te printen kan ik het later weer terug lezen,een boek?
Doe de groeten aan alle brasem vrienden.
Kees en Lucia,
Wie verre reizen maakt ook zulke dingen mee maar alles ziet er weer degelijk uit en ga er voor en gebeurd er weer wat kan ik jou en Ton om raad vragen,toch?
Dennis Aeolus,
Ja het gaat eindelijk gebeuren,ik vertrek dezelfde dag als de A.R.C. dus zal wel een aantal schepen onderweg zien maar die gaan wel de zelfde richting,zal goed oppassen.
Bart van de Orca
Magnesiumpeilen en seinpistool liggen klaar voor gebruik dus ze moeten oppassen voor de Sea Beryl .Hoop je aan de overkant ergens te ontmoeten.
Tien Roland en Leonie,
Leuk jullie op mijn site te ontmoeten ,ja nu is het mijn beurt en hoop veel vis te vangen onderweg,alle spullen liggen klaar en heb een Gaf aangeschaft(een haak met steel om de vis er uit te kunnen sleuren)
Astrid uit Eindhoven
Zal best wel wennen zijn na 3.5 jaar Canarian nu in het natte en koude Nederland alhoewel de temperaturen nog meevallen,heb je tijd om warme kleding aan te schaffen.

Hoe staat het met de oud Sea Beryl crew,wat zijn jullie resultaten in de ijspegel?
Groeten aan allen die mijn site volgen en ook beantwoorden ,overigens de site word op de oceaan gewoon bijgehouden en wel als volgt:
Ik stuur via mijn Satelliettelefoon een email naar Ferdie de vriend van Kim(kleindochter),hij heeft ingang op mijn admin.gedeelte en plaatst het op de seaberyl.waarbenjij.nu site zonder foto,s want dat duurt te lang.
Groeten vanaf de Sea Beryl San Sebastian

• 25 November 2006 - 20:27

ASTRID Uit Eindhoven:

Lieve Bertus en Pim, freudian slip of the tong, Karin in Eindhoven??? Het is inderdaad wennen en net weer een warme garderobe aangeschaft... Laatste mode! Waanzin. Jij/jullie moeten maar extra genieten, want in gedachten zit ik nog op/bij de Atlantic. Heel veel liefs, dikke kus, Astrid

• 25 November 2006 - 21:26

George S/y Arpeggio:

Bertus, Veel goede wind en een fantastische oversteek, krijg er nu al weer zin an!

Het weer en de ziet er in ieder geval op de korte termijn goed uit, wel snel een beetje naar het zuiden koersen. Goed aanlijnen en heel heel veel plezier,

• 25 November 2006 - 22:00

Bertus V/d Sea Beryl:

Astrid,sorry maar ik heb al veranderd,krijg ik ook nog een reactie van Karin denk je?

• 26 November 2006 - 08:23

Eugenie En Theo:

Bertus een goede oversteek gewenst, heel veel genieten en weinig problemen in de buurt van de Carib.met vissersboten asjeblieft! Zijn benieuwd naar je ervaringen, we dromen allemaal van zulke tochten,maar weinigen doen het ook echt! We volgen je in gedachten! Toi toi toi!

• 26 November 2006 - 10:41

Willeke & Serge:

Hoi Bertus, we wensen je heel veel succes met de oversteek. Wij zitten van 9 t/m 19 februari op Curacao. Dus wie weet komen we je wel tegen. Zou wel leuk zijn. Dan kunnen we al je verhalen van de oversteek horen!
    Groetjes van de Nada
    Willeke en Serge

• 28 November 2006 - 13:29

JOS:

Beste Bert,als alles goed is ben jij wat ons betreft weer op onze site in de lucht.Om een of andere stomme reden konden wij geen berichten meer ontvangen.Je krijgt dan gelijk visioenen van een reddingvlot op de oceaan etc.Dan blijf je maar denken dat je waarschijnlijk toch ergens in een kroeg ligt bij te komen.Via Willem en Janine zijn we dus wederom getuige van jouw wel en wee.Wat betreft de wee zal alles wel meevallen.Dat kleine k...stukje van2500mijl zoiets daar draait iemand van ons kaliber zijn hand niet meer om.Desalniettemin zijn wij natuurlijk benieuwd hoe zoiets op deze breedtegraad bevalt.Ondertgetekende heeft ca.1 week geleden met Jos Kannekens nog een motorjacht van Bremen naar Voorschoten gevaren.Gottegot wat een ellende ,steeds maar vanuit de salon weer met iets in je hand naar de stuurautomaat om vandaar dat ronde schijfje weer 2 graden naar links of rechts te draaien.Enfin met dit soort onzin zal ik je niet te lang vervelen,maar leuk was het wel.Wij zijn inmiddels met Gouden Ruiter in de winterwedstrijden bezig en hebben net afgelopen zondag een bizarre wedstrijddag gehad waarbij het hele veld is verneukt door een wel zeer giftige aflandige wind ,waarbij de diverse masten zeer laag vlogen.Ik bedoel maar: how time flies when you are having fun.Inmiddels staat die ouwe zak met die witte baard ook al weer te trappelen want de kleinkinderen hebben hem zelfd in Willemstad zien aankomen,dus hij bestaat nog.Enfin kerel,god speed en hou je haaks.
    Groeten,Mar en Jos.

• 29 November 2006 - 14:14

Kim:

succes opa, kus van kim

• 30 November 2006 - 09:23

Ferdi:

Gisteren een kort bericht van de Seaberyl:

------------
    Bericht goed ontvangen,ben momentueel 280 mijl onderweg

Positie:

Noord 26 08
    West 21 54

Hoeft niet op de Site, alleen voor jullie informatie. Over enige dagen doe ik mijn verhaal wel.

Groeten Bertus Sea Beryl
    ------------

Succes Bertus!

• 04 December 2006 - 15:24

Floor:

mis je opa:D maar je hebt gelukkige naar je zin daar!!