Carib 14 06-10-'06 - Reisverslag uit Safi, Marokko van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 14 06-10-'06 - Reisverslag uit Safi, Marokko van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 14 06-10-'06

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

06 Oktober 2006 | Marokko, Safi

Beste allemaal,Carib14(Safi)Marokko 14-06,06

zoals jullie gelezen hebben ben ik woensdag vertrokken veder naar het zuiden,de wind was oost dus heb de koers bepaald richting Canaries 575 mijl vanuit Sines. De eerste dag prima grootzeil aan BB. Genua aan SB dat loopt dan lekker,eerst vol tuig maar de wind wakkerde aan in de loop van de nacht, dus even een rif gestoken en zo de eerst nacht in. Behoorlijk drukke scheepvaart wat logisch is vlak bij gibraltar dus weinig geslapen, de andere morgen moest ik een gijp maken en meteen maar rif twee gestoken want het was inmiddels al windkracht 6 geworden.
Met het gijpen van de genua is het totaal mis gegaan,ik had hem verder moeten inrollen dan ik al had al had gedaan en ik was op het voordek toen die genuaschoot uit de selftailer raakte,terug in de kuip was ik al
te laat,dat beetje genua was diversen malen om de stag gedraaid en kreeg hem niet meer los,voor op het dek kan je niets doen want die wikkels zijn te hoog om er bij te kunnen,ik ben uren bezig geweest maar niets
lukte hij hangt nu te klapperen en de wind en heb besloten om naar Safi in Marokko te zeilen alleen met mijn grootzeil om hem er af zien te krijgen en een andere te hijsen en mijn genua heeft het inmiddels begeven totaal aan barrels. Heb wel een zenuwachtige nacht gehad want door die harde knallen die mijn voorstag maakte was ik bang dat hij zou
breken maar nu is er al zoveel weggeslagen van de genua dat de zware knallen achterwege zijn, kom in de loop van de nacht daar aan en daar zien we wel verder.

Bertus

  • 06 Oktober 2006 - 14:21

    Eugenie En Theo:

    Wat een pech Bertus met je genua,hopelijk is hij niet kapotgeslagen. Je vordert al lekker en we lezen je avonturen met veel plezier! We zijn benieuwd naar welk Can.eiland je gaat! Wij zijn weer terug op honk na ruim een maand aan het Braakmanmeer met die prachtige septembermaand. Nu moeten we het bezuren, echt herfst hier, maar dat is in huis ook wel weer gezellig( Zeg ik!!!) Groetjes Eugenie

  • 06 Oktober 2006 - 21:59

    Piet En Anneke:

    Dag Bertus , Even een berichtje van het thuisfront.Wat jij allemaal niet meemaakt.Je zou er een boek over kunnen schrijven,maar dat doe je eigenlijk nu al en we lezen het ademloos.
    Wat fijn dat je altijd op je zeilvrienden terug kunt vallen als er problemen zijn.En je lost ze allemaal weer op.Je ontmoet op deze reis heel wat zeilmakkers, die je in de loop der jaren al eerder ontmoet hebt en je maakt ook weer veel nieuwe vrienden.En we reizen via je verslagen met je mee! Heel handig vind ik bovendien de landkaarten die bij elk verslag zitten ,want ik zou werkelijk niet weten waar ik Safi in Marokko moet vinden.Hier in het Haagje gaat alles goed , We leuten elke zaterdagochtend met Ali en gooien er dan ook nog even een sms-je naar jou uit.
    Het is hier nu echt herfst en morgen is windkracht 7=8 voorspeld,De eerste chocoladeletters zijn ook al gesignaleerd.Maar jij gaat straks de grote sprong maken !! Hou je haaks,a
    Groeten van anneke en piet

  • 07 Oktober 2006 - 18:27

    Bertus V/d Sea Beryl:

    Heb vannacht in Safi zo,n 8 man( Officials)aan boord gehad voor de papieren paspoort e.d.Was`nog niet eens afgemeerd,lig in een commerciele haven dus geen jachthaven afgemeerd naast een grote sleper,vanmorgen toen ik wakker werd lag er een ander jacht naast mij uit Polen met 9 man aan boord en die moeten allemaal over jou schip klauteren en samen met die marokkaanse schoenen over mijn dek,ben uren bezig geweest met schoonmaken.
    Maar heb eerst de schade bekeken van mijn Zeil met resultaat dat hij nu op de Marokkaanse vuilnisbelt ligt,totaal verloren.Morgen hijs ik mijn reserve zeil en ga ijs en weder dienende weer verder op pad naar Cran Canaria waar er tevens een nieuwe voorstag word vervangen na al dat gebeuk.Heb daar al contact over gehad.En er moet ook weer`een ander zeil bij komen,maar dat zie ik wel.waarschijnlijk uit Nederland vandaan.
    Ik wilde eigenlijk morgen al weg maar dan is het kantoor gesloten en dat gaat dus niet,dus hier werken de Marokkanen zondags niet.Bij ons wel??????????????????
    Bertus

  • 08 Oktober 2006 - 08:43

    Karin:

    Jeetje mina, wat een pech zeg! Balen van je genua en voorstag, mm,... we hopen voor je dat het allemaal snel geregeld kan worden? Gelukkig verder geen gekke dingen gebeurd, alleen kom je toch wel eens een handje te kort. Oke Bertus, hou je taai en wensen je weer heel veel zeil plezier! Goede reis verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 358251

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: