Carib 22 17-12,06 - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 22 17-12,06 - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 22 17-12,06

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

17 December 2006 | Barbados, Bridgetown

Hoera allemaal, Carib 22 Zondag 17-12,06 st.Charles(Barbados

Land in zicht schreeuwde ik de kuip uit om ongeveer 10.00uurZaterdag morgen(bij jullie 17.00 uur) en nog zo,n 25 mijl te gaan naar barbados.
Na 19 dgn.en een aantal uren alleen maar water en vliegende vissen met af en toe een schip aan de horizon is het toch heel bijzonder om land te verkennen en het eind van de(ze) reis te zien naderen.
Vrijdag al ging ik mij voorbereiden op de naderende kust,ik had nog genoeg water over en heb de was gedaan van de afgelopen reis,dat viel wel mee met die temperaturen, veel draag je niet als je alleen bent.
Dus de hele dag hing de was te drogen op de sea Beryl.
Het schip gereinigd en opgeruimd ,
Zaterdagmorgen me uitgebreid geschoren en een kuipdouch daarna en was klaar voor de wal,had mij net afgedroogd,kwam er een donkere wolkenpartij aandrijven,de wind(squal)liep op tot 6 bft.dus genua inrollen om de snelheid er een beetje uit te halen,kreeg daarbij een plens regen te verwerken dus was weer gedoucht een heerlijk fris,maar tijdens zo,n squal krijg je met windrichting veranderingen te maken en omdat je een klapgijp moet voorkomen heb ik de Windpilot maar ingeschakeld want die volgt de windschiftingen.
Ik heb de laatste mijlen nog 2 van die squals over me heen gekregen maar alles onder controle.
Ik zou oorspronkelijk om de zuid barbados ronden en doorna de kust volgen tot Brigde town,maar Hans v/d Olle P lag in een haventje st.charles aan de Noordwest kust van Barbados,dus ben om de noord gerond en na 5 mijl langs de kust(heerlijk aan de wind) zag ik de haven ingang,ik had de positie van de haven van hans gekregen want ik had er geen gegevens van.
Zeilen wegnemen en trossen en willen op hun plaatsen en gauw adams kostuum verwisseld voor wat aan de wal meer gebruikelijk is en was er klaar voor.’Hans en Marianne en Dik hun vriend(crew)stonden mij te verwelkomen op de pier en eenmaal dichterbij gekomen en de eerste rode ton bijna aan bakboord zou gaan ronden schreeuwde zij in koor,nee bertus Niet aan bakboord maar aan stuurboord houden en groen aan bakboord.
Ik wist niet dat nog niet uniform over de hele wereld was.
Maar alles kwam dus goed met Bertus en heb de les weer een beetje bijgeleerd nl:Al ziet men kerk en toren staan dan is de reis nog niet gedaan
Veilig afgemeerd`aan een ponton met behulp van hen en na de gebruikelijke handen en wangen heb ik een glas koude sidra,die ik had gekregen van Jurgen uit Mogan(proost he)aan de lippen gezet na hem op de orginele wijze had ingeschonken nl:de fles hoog boven je hoofd en je glas zo laag mogelijk en dan mikken maar.’
Marianne ook zo,n glas en de rest was verstandiger en namen een heineken,want sidra moet je van houden maar hij is opgegaan Jurgen en niet overboord.
Het eerste paar uur ben je kwijt aan het aanmelden bij de diverse autoriteiten maar dat hoort bij dat circus.Kan je daar niet tegen moet je in zulke landen niet komen,maar ze zijn zeer beleefd en voorkomend ook in het restaurant waar wij s,avonds naar toe zijn gegaan om het te vieren al stonden zij wel bedenkelijk te kijken naar onze korte broeken,want ja het was vroeger Engels(sedert 1985???een eigen staat)maar de stijl is natuurlijk Engels gebleven en het verkeer rijd hier ook links
T,is nu Zondagmorgen 1100uur lokale tijd en kijk uit op een wit palmen strand met prachtige villa,s daar achter gelegen,want het is hier prive resort met dure villa,s met eigen ligplaats voor de deur en zij zien hier liever geen passanten want hier komen de schepen op afspraak,liefs boven de dertig meter er is hier net 50 meter van de Sea Beryl en heli platform,ik bedoel maar.
Ik ga afsluiten voor dit moment,wij gaan vandaag een auto huren en het eiland verkennen en tevens Dik hun vriend naar het vliegveld brengen,en de schepen sea`Beryl en Olle P vertrekken morgen naar Martinique,want morgen gooien zij ons de haven uit na het uitklaren dan.
Bedankt tot zo ver voor het volgen van mijn reis en alle berichtgeving tot dus ver en tot horen en mails en getelefoneer.
Pim bedankt voor je zeer nuttige weer gegevens van de laatste 20 dagen,had er veel aan en we blijven mailen.
Ferdi,jij ook bedankt als tussenstation voor al mijn berichten,de komende tijd kan ik het weer met mijn mobieltje aan,denk ik en anders hoor je het wel van mij.
Mijn emailadres:seaberyl@skyfile.com gaat nu uit de lucht en word weer
seaberyl@planet.nl buitenlands telefoonnr.heb ik nog niet dus mijn eigen 06 nr.is ingebruik.
Groeten en allemaal en fijne komende maand toegewenst,Bertus

  • 17 December 2006 - 15:33

    Bertus V/d Sea Beryl:

    Ruud,heb je bericht over de Swift nu pas kunnen lezen ik zal uit kijken naar hun.bertus

  • 17 December 2006 - 15:51

    Eugenie En Theo:

    Bertus je hebt het gehaald, proficiat! Wij wensen je veel plezier en ook gezellige kerstdagen, maar vooral een goed jaar 2007! Wij vieren oudejaarsavond in Giethoorn waar ook de Beenens zullen zijn! We denken aan je!

  • 17 December 2006 - 22:50

    Ton Leenards:

    Bertus, Jonge, gefeliciteerd, je hebt het toch maar weer geflikt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel jaloers op je bent. Ik heb in 2002 barbados bezocht met een cruiseschip. Je wordt dan samen met 4-5 duizend anderen een dagje losgelaten en de hele dag zodanig gemanipuleerd, dater zoveel mogelijk aan je verdiend wordt. Ik heb toen al gezegd dat ik daar alleen nog maar wil komen met eigen boot. Ook heb ik toen een auto gehuurd en ben het eiland rond gereden om alle jachthaventjes te bekijken. Bertus, sterkte en veel plezier verder,
    Groetjes Ton Leenards

  • 18 December 2006 - 06:28

    Corrie Fladderak:

    Bertus,proficiat,het was van Wim altijd een droomwens om zo'n reis te maken,geniet het.
    groetjes,Corrie.

  • 18 December 2006 - 07:35

    Floor:

    lieve opa...
    Je hebt egt leuk daar, maar met kerst ga ik je wel missen hoor:D Ik wil je alvast een fijne kerst wensen.. Kusjess floortje

  • 19 December 2006 - 06:25

    Ruud:

    Bertus ten eerste gefeliciteerd met de aankomst en ten tweede prettige (zalige, en vrolijke) kerstdagen. Het moet wel een ander gevoel geven kerst te vieren onder de zon. Lijkt me heerlijk. Hier in Ned. lopen we te verrekken van de kou. Gisteren moesten we naar R`dam, hadden nog geen 20 meter zicht. Hier en daar ook glad. Dus je begrijpt het al we zijn stinkend jaloers op jou. Maar je hebt wel weer een prestatie neergezet en een ervaring rijker. Bertus we wensen je natuurlijk ook een prettige jaarwisseling en doe zuinig met je vuurwerk, je weet nooit of de coastcard het weet te waarderen in dit soort landen. Zo zit je lekker aan boord en steek een gezellige flair af en zo heb je een paar dagen gratis kost en inwoning van de staat. "So singelhanded sailer, take it easy" Verder nog de beste wensen van Ireen en voor de volgende trip een behouden vaart.
    Vriedelijk zeilers groet Ireen en Ruud.

  • 19 December 2006 - 10:51

    Adriaan:

    Bertus proficiat met deze deze oversteek. Je lang gekoesterde wens naar de Carib te zeilen is hiermede vervuld.Het Scheveningse Caribteam gaat naar de BVI Race. Zij arriveren op 25 mrt 2007 laat op Tortola en blijven tot 6 april 2007 in de BVI. Start Moorings/Footloose Yachthaven Road Town.Zelf ben ik deze keer niet van de partij.Wij wensen je Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar. Adriaan, Miep en Arjan

  • 19 December 2006 - 12:46

    Liza:

    lieve opa.
    super dat je daar bent.
    ik ga je heel erg missen met kerst.
    veel plezier nog
    xxxx liza

  • 19 December 2006 - 17:42

    Bob En Bobbie:

    goed van jouw dat je dit gedaan heb we wensen jouw en je boot heel veel plezier voor mu en de komende tijd veel liefs bob en bobbie We missen je

  • 19 December 2006 - 22:26

    Bart Orca:

    Ha die Bertus,

    Mooi dat je bent aangekomen zonder al te veel gedoe. Neem nog maar een paar goede glazen rum. Daar zijn ze daar goed in. Van Sidra weten wij genoeg.
    Zelf zit ik nog op de Canarische eilanden, mar ik hoop ook spoedig nAAR DE wEST TE VERTERKKEN. Wie weet haal ik je nog in. DAn nemen we er nog een.

    Groetjes BArt

  • 21 December 2006 - 10:10

    Astrid, Eindhoven:

    Ha die Bertus,
    wat een fraai verslag weer! Ben lichtelijk (heel erg) jaloers. Moet wel weer heel gezellig zijn daar met de Olle in de Caribbean. Doe iedereen de hartelijke groeten en laat je dit keer je snor staan (haha)?! Fijne feestdagen onder de warme zon in ieder geval. Liefs, Astrid

  • 24 December 2006 - 16:16

    Kees En Lucia:

    Gefeliciteerd Bertus,je bent in de carib,je jarenlange droom is uitgekomen.Top hoor! We kijken uit naar je volgende berichten. Fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 358114

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: