Carib 5 Guernsey 07-07,06 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 5 Guernsey 07-07,06 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 5 Guernsey 07-07,06

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

07 Juli 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Beste Allemaal, Alderney,05-07,06.

Dat weekje in Cowes werden wel 15 dagen,komt ook dat het daar prima liggen is.
Heb daar mijn Zonnepanelen uitgebreid geinstalleerd en zij werken uitstekend en leveren zo,n 45 ampere per dag op,dat is heel wat beter dan de windgenerator die windkracht 4 Bft.nodig heeft wil hij een beetje stroom opleveren.
Een van de dagen ben ik de rivier de Hamble opgevaren om een ontmoeting met Dennis die mijn reserve stuurmotor mee heeft genomen uit Nederland,hij moest daar zijn om een Motor kruiser van een meter of 18 van de vader van zijn vriendin op te halen.
Hij had ook Hollandse Nieuwe Haring bij zich wat we eerlijk verdeeld hebben,zij de helft en wij(de Sea Beryl en de Forga)de andere helft,wat een tractatie.Lekker Els.
Ik heb met vertrek ook nog even gewacht tot na de WK duitsland.Zaterdag 01-07 is de Sea Beryl weer vertrokken vanaf
De ponton op de rivier na eerst mijn stootkussen die in het water was gevallen van Kees (die hem had opgevist )heb terug gekregen.Zij gaan over een dag of twee er ook weer vandoor.
Ik zou aanvankelijk naar Poole gaan en daarvandaan naar Plymouth en zou daar de Forga weer ontmoeten,maar eenmaal buiten de Needles met een goed lopend windje van 12 knopen ben ik maar doorgezeild naar Lulworth Cove,een prachtige en beschutte baai zo,n 45 mijl vanuit Cowes vandaan.
Kwam daar s,avonds om 08.00 uur aan en anker overboord.De baai is denk ik 250 mrt breed en lang en lag daar bepaald niet alleen,zeker een 20 andere schepen lagen daar al.
Logisch want het was weekend, de cove ligt maar zo,n 10 mijl van Weymouth vandaan.Door de drukte lag ik bijna buiten de baai voor anker,aanvankelijk was daar niks mis mee en ben na aankomst overboord gedoken voor een zeer koude afkoeling.Na een zwempartij van 30 seconden had ik dat wel even gehad en ben aan de whisky gegaan wat ik wat langer volhield.
Na een Gps.peiling met waarschuwing signaal gedaan te hebben heerlijk naar mijn kooi na een lange dag.
De volgende morgen bleek bij een toenemende wind die nacht ik toch een krabbend anker te hebben gehad want de Sea beryl lag nu echt aan de ingang van de baai slechts 50meter van de rotsen.
Na een nieuw plekje te hebben gevonden wat dieper de baai in besloot ik nog een dag langer te blijven.Er is daar in zijn beperking toch een strandleven te zijn met een uitspanning waar de afgelopen nacht behoorlijk wat herrie kwam.
De dag zwemmend en luierend doorgebracht en kreeg s,avonds een telefoontje van Ruud en Irene van de Chikey die liggen in Camaret Sur Mer en gaan naar Guernsey .
De volgende morgen,dus gisteren Di de 4e Omdat het een prachtig zeilkoers was plat voor de lap heb ik koers gezet
Naar Alderney(Kanaal eilanden UK).
Lig hier aan een boei,er is geen Marina maar gelukkig mag je wel betalen,ik was al bang.t,is slechts 12 Pond dus valt wel mee.
Vanwege de mist vertrek ik morgen ook naar St Peter Port op Guernsey.
Vrijdag 07 Juli
Ben inmiddels Gisteren in St Peter Port aangekomen,een korte motor tocht.Stik in de zeer matige wind maar wel een leuke reis van een 23 mijl met stroom mee 3.5 uur en heb aan boord van de Chikey een drankje genoten,een vriend is hier vanuit Nederland aan boord gekomen en vaart samen met Ruud naar Scheveningen en Irene vliegt naar Huis,moet weer werken.
Hoop deze verhalen met wat foto,s via een Internet cafe te versturen,ben benieuwd dat word de eerste keer.
Mijn eerste bestemming word waarschijnlijk Camaret Sur Mer.
Maar eerst het weer afwachten want de wind staat uit het Zuid westen en daar is de reis heen.
Hartelijke Groeten.

Bertus.

  • 07 Juli 2006 - 13:52

    Liza:

    hoi,
    wat een reis weer wel gezelig allemaal.
    het is zeker een kleine haven. maae heb je ook lekker weer hier wel in nl. maar ik ga weer heel veel plezier en kijk uit xxxx liza

  • 07 Juli 2006 - 14:02

    Kim:

    leuk om weer wat van je te horen oop

  • 07 Juli 2006 - 14:17

    Floor:

    Zeker leuk om weer wat te horen. Je hebt een hoop te vertellen:D Ik mis je wel een beetje hoor, maar je hebt het gelukkig naar je zin!! Kusjessss(ohjah opa ik ben over naar volgend jaar, met een niveau hoger en maaike ook!!)

  • 07 Juli 2006 - 21:33

    Maaike:

    leukkk verhaal opa, leuk dat je het zo fijn heb!! kusjes maaike

  • 08 Juli 2006 - 10:41

    Meta:

    Hallo Bertus, zo te horen gaat het goed. We zorgen goed voor je plekje hier in de haven.Goeie reis verder.Groetjes Meta en Pim

  • 08 Juli 2006 - 15:06

    Kees En Lucia:

    Ben jij al eens in Beaucette geweest? Het ligt maar een paar mijl van St. Peter Port en het is een belevenis om daar binnen te varen. Let wel op het tij want de smalle geul tussen de rotsen valt helemaal droog!
    groetjes

  • 09 Juli 2006 - 12:05

    Rene:

    hoe gaat het zo te lezen wel goed geloof ik met mij gaat het naar omstandig heden wel goed je heb wel goed weer geloof ik en bevalt het alleen op zee dat zou voor mij niks zijn maar ja ieder zijn plezier
    groetjes Rene en dennis

  • 12 Juli 2006 - 11:37

    Ferdi:

    Bertus, als het goed is heeft u nu een mailtje ontvangen met de nieuwe instructies. Succes ermee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 358065

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: