Carib 2 05-06,06 - Reisverslag uit Blankenberge, België van Bertus Buys - WaarBenJij.nu Carib 2 05-06,06 - Reisverslag uit Blankenberge, België van Bertus Buys - WaarBenJij.nu

Carib 2 05-06,06

Door: Bertus Buys

Blijf op de hoogte en volg Bertus

05 Juni 2006 | België, Blankenberge

Beste thuisblijvers,
05-06,06 Blankenberg.
Eindelijk weer eens een berichtje van de Sea Beryl .
Na een paar dagen in Stellendam vanwege het slechte weer en daarna
Hellevoetsluis om een gezellig restaurant (de klipper) aan te doen
Met weer veel wind(BFT 6a7)met alleen de fok en een speed van 7a8 mijl naar Willemstad gestormd.
Daar Het eerste avontuur!!!!!!beleefd,tijdens het afmeren terwijl mijn motor nog in mijn achteruit stond vanwege de harde wind om mij vrij te houden van de kade raakte mijn eigen landvast in mijn Schroef terecht.
De andere ochtend even mijn duikpak aangetrokken,dat los ik zelf wel even op,dacht ik.
Mooi mis, ik had voor ik vertrok uit Scheveningen Een nieuwe luchtfles aangeschaft en die bleek niet te passen op mijn ademregelaar.
Had ik toch even moeten controleren alvorens het ruime sop te kiezen.
Over prima service te hebben,Henk onze duikgoeroe uit Scheveningen opgebeld en de andere morgen klopte hij op de flanken van de Sea Beryl om even het touw los te snijden van de schroef en hij had ook maar even het juiste adem apparaat meegenomen.Daar heb je vrienden ook voor.Bedankt Henk en maat.
S,avonds een bezoek afgelegd bij Jos en Marga die daar in een prachtig gerenoveerd oud grachten pand wonen.
Vanwege het slechte weer nog een dag daar gebleven,heb die dag de boot een voorjaar schoonmaak beurt gegeven,was nodig.
Erg spannend nog niet helemaal,maar ik doe het nog even rustig aan ,maar ben Afgelopen Vrijdag via de Volkerak naar Zierikzee gemotord,geen zuchtje wind,tijdens het binnenlopen hoorde ik Sea Beryl,Sea Beryl,bleek het Marijke van der Zwan de vrouw van mijn te vroeg overleden vriend Wim te zijn,die in de zeilerij wil blijven en een Etap 26 voor zich zelf heeft gekocht,proviciat Marijke.
Ik viel daar met mijn neus in de boter,in hun clubhuis werd de opening van het seizoen gevierd,dus ben daar aangeschoven tot in de kleine uurtjes en heb ook Cor en Lenie Visser een goede reis naar het zuiden gewenst.Ik hoop ze onderweg nog te ontmoeten.
Ben nog een dag daar blijven plakken en heb daar andrea(dochter van Marijke) en Hans en kinderen ontmoet,zeilen ook.
Samen gegeten en vanmorgen,dus Maandag vertrokken voor een fantastische zeiltocht via de Roompot naar Blankebergen.
Ik heb op dit moment al ongeveer 40 namen op mijn mailinglijst staan waar ik er diversen niet van ken,althans uit het E-mail adres kan ik er niet altijd de naam er bij bedenken,maar door de reakties kom ik daar nog wel achter.
Leuk,Theo,Eugenie,Marga,Jos,Willem en Janine dat jullie de site ook gevonden hebben.
Lig hier in afwachting van bezoek van dochter Els,da,s leuk.
Bedankt voor alle reakties,ben ik toch niet helemaal Solo.
Groeten vanaf de Sea Beryl
Bertus

  • 06 Juni 2006 - 05:14

    Marga:

    Je bent lekker aan het genieten lees ik in je stukje.Al die mensen die jij ontmoet.In Scheveningen was het ook gezellig.Golden Earring!!
    Dit is voor mij nostalgie erg leuk en mooi weer, EINDELIJK!!!Ga zo door ji, we houden kontakt!!

  • 06 Juni 2006 - 09:53

    Floor:

    opaopaopa:D je gaat nog veeel meeer meemaken,dat weet ik nu al!! ik mis je wel hoor. Hopelijke komen we je snel opzoeken!! kusjesss floortje

  • 06 Juni 2006 - 16:25

    Maaike:

    Leuk allemaal weer, is telkens leuk om zo telkens stukjes te lezen, wat je allemaal beleef :) ik mis je opa kusss maaikexx

  • 06 Juni 2006 - 16:57

    Liza:

    haallo opa ik ga morgen met els mee naar jou toe maar moet morgen eerst even examen doen. tot morgen xxxx liza

  • 06 Juni 2006 - 17:30

    Aad En Lolitha:

    bedankt voor je email de reis begint net en er is al van alles gebeurd maar je hebt ook weer leuke vrienden ontmoet dus het wordt een spannende reis en je maakt van alles mee en je zal je niet vervelen elke dag is weer een nieuwe dag vol verrassingen we wensen je heel veel mooi weer toe en een goede reis groetjes van ons aad en lolitha dit wordt op zeker een spannend dag boek we wachten vol spanning op het volgende bericht zeekapitein

  • 08 Juni 2006 - 07:27

    Rona:

    Hi,pap ,ondanks dat je landvast in je schroef kwam te zitten,klinkt het als een goed begin van je grote reis!!! feestje hier feestje daar...gezelli.veel plezier,goede vaart.grtjes ksje, rona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Rondje Atlantic Bertus vertelt over zijn reis over de Atlantische Oceaan. Op zijn weblog houdt hij bij waar hij is en hoe het met hem gaat. Al zeilende vond hij dat hij toch verder wilde en vanaf nu zeilt hij rond de wereld in zijn Standfast 40 een Frans Maas jacht. De eerste winter stop wil hij maken in Nieuw zealand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 358119

Voorgaande reizen:

28 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: